Досвід - фітнес, танці
Терлецький Віталій Михайлович
вчитель вищої категорії
вчитель-методист
НВК «ЗОШ I-IIIст.
с.Довжанка»-ДНЗ
Тернопільський район.
Досвід
роботи за темою
“Формування
мотиваційного чинника до занять фізичною культурою шляхом інтеграції
військового стилю у заняття та використання системи фізичної підготовки Кроссфіт“.
Важливим
аспектом роботи вважаю діяльність у напрямку інтеграції військового елементу у
заняття фізичною культурою.
Мною
розроблені інноваційні уроки фізичної культури у військовому стилі, які були
раніше представлені на конкурсі на кращий «Інноваційний урок з фізичної
культури та інноваційний урок фізичної культури з елементами футболу у 2015 та
2014рр., які стали переможцями обласних етапів даних конкурсів. Особливим
досягненням вважаю створення фітнес програм у військовому стилі, які не є
аналогами мілітарі фітнесу.
Оскільки
це:
1.
ефективна проробка всіх м’язових груп;
2.
прекрасна загально фізична підготовка (робота включає всі фізичні якості);
3.
ефектний вигляд;
4.
навички роботи зі зброєю;
5.
формування воїнського духу.
Загалом
спорідненими елементами техніки спортивних ігор та військових елементів є
переміщення приставним кроком (зі зброєю та у спортивних стійках), гімнастики –
перекиди зі зброєю та ін.
В
цілому вважаю роботу з інтеграції даних предметів досить ефективною та
перспективною в плані творчого пошуку.
Такий фон став
сприятливим для внесення у навчальну практику військових елементів. Трирічний
досвід такої діяльності підтвердив мої сподівання щодо ефективного впливу на
старшокласників сучасних тактик ведення бою , а саме під час проведення
тестувань з боку представників учкому школи хлопці з гордістю заявили про своє
бажання вивчати військову справу і зокрема роботу зі зброєю. Вони висловлювали
своє захоплення бійцями тактичних груп.
На
мою думку, лише з мотивованими учнями можна реалізувати особистістісно-розвивальну
модель навчання . Саме мотивована особистість є:
1) творча;
2) активна;
3) цілеспрямована;
4) задоволена.
Такі
учні здійснюють самоаналіз своєї діяльності і завжди досягають позитивного
результату.
При такій
системі роботи дещо змінюється роль вчителя, вона демократизується та набуває
нового статусу. Вчитель виступає порадником і в деяких випадках навіть другом
для мотивованих особливостей, змінюється характер позитивного впливу на учнів. .Досвід
роботи підтвердив потребу учнів працювати в колективі, розвивати в собі такі
риси як: мужність, рішучість, сміливість, взаємовиручка, психологічна стійкість
перед лицем певних випробувань.
Заняття в клубі
рукопашного бою “Сакура” а після подій на сході України у вишкільному таборі “Миротворець”
м. Теребовля додатково зміцнили мою віру у можливість якісного покращення
боєздатності нашого народу.
Позитивною
стороною вивчення роботи зі зброєю є відносно невисока вартість інвентарю. Так
для роботи на початковому етапі достатньо лише дерев’яні макети пістолетів та автоматів. По
можливості додати наколінники.
Особливо слід
відзначити бажання учнів освоювати роботу з короткоствольною зброєю. Така тенденція є цінною в плані не
тільки хорошої фізичної підготовки але і набуття важливих тактичних навичок:
сучасний бій у приміщені (зачистки), можливо у майбутньому використання газової
чи травматичної зброї.
Вивчення тактичної роботи стало вагомою мотивацією
щодо підвищення рівня фізичної підготовки учнів 9-11 кл. Зокрема випускники
успішно виконали норматив марш - кидок 5 км . (в повній екіпіровці, вага тактичного
рюкзака 12-15 кг .)
та інші нормативи.
Для покращення
рівня фізичної підготовленості школярів з 2002 року у школі відкрив тренажерний
зал, де працюю незмінним тренером. Розробив відео матеріали, мультимедійні
презентації та тренувальні програми з атлетичної підготовки для учнів 9-11
класів.
Серед особливо
ефективних систем фізичної підготовки я виділяю кроссфіт, який на даний час набирає значної популярності в світі і
просувається як система фізичних вправ так і як змагальний вид спорту.
Кроссфіт - тренування
включають в себе елементи інтервальних тренувань високої інтенсивності важкої
атлетики, пауерліфтінгу, гімнастики, гирьового спорту, вправ стронгмена, біг та
плавання та ін.., тому дану систему використовую, в основному при роботі з
учнями 10 - 11 класів. Проте полегшені варіанти роботи з вагою власного тіла
використовую на заняттях з учнями 8 - 9 класів.
Чому саме
Кроссфіт?:
1. Це
надзвичайно ефективна система для загально фізичної підготовки.
2. Велике
різноманіття вправ – різноманітність, яка ніколи не набридає.
3. Широкі
можливості для індивідуального підходу.
4. Кроссфіт
допомагає покращити виступи на всіх інших змаганнях школярів, без винятку.
5. Це модно та
престижно.
6. Це
подобається учням.
7. Це
подобається мені.
Обладнання
використовую з різних дисциплін: штанги, гантелі, гирі, гімнастичні кільця,
бруси, перекладина, скакалки, еспандери, м’ячі. Знайшов також застосування
мішкам з горохом пляшкам з водою, шинам, колодам та садовим тачкам.
Намагаюся
урізноманітнювати тренування та проявляти творчість, шукаючи досить несподівані
рішення, зберігаючи при цьому високоінтенсивні та функціональні рухи.
Як
результат-хороший рівень фізичної підготовки учнів за результатами перевірки
стану фізичної підготовленості населення у 2017 р та успішні виступи на
змаганнях учнівської молоді Тернопільського району.
Хорошою
традицією при роботі зі старшокласниками стала організація
військово-туристичних походів з технікою спортивного туризму.
Враховуючи
сучасні тенденції в освіті,широко використовую ІКТ як під час уроків так і в
позаурочній роботі. Особливу перевагу надаю мультимедійним презентаціям,відео
наочності (готове та монтоване мною відео).
Одним з
найважливіших напрямків роботи з використанням ІКТ вважаю створення блогу
(адреса terletskyivfk.blogspot.com) що дозволяє
мені поширювати інформацію не тільки серед учнів школи, але і викладачів та
учнів всієї України.
Список використаних джерел
1.
Потапов А.А. Прийомы стрельбы из пистолета: Практика Смерша -М: «издательство
ФАИР», 2010, 576ст: ил..-( Спецназ).
2.
Потапов А.А. Тактика антитеррора.-М: «Издательство ФАИР» 2010,
480ст,:ил.-(Спецназ).
3.
Потапов А..А. Тактическая стрельба. 2-е издание, испр. и доп./.- М. «Издательство ФАИР»,2011
рік,544ст, пл.-(Спецназ).
4.
Потапов П.П. Боевое действие в городских кварталах. .Опыт спецподразделений
–Минск: Современная школа, 2010-288с-Серия «Арсенал»
5. Глассман Грег Кроссфит. Обзорная книга.
Немає коментарів:
Дописати коментар